شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

برطرف کردن نم و رطوبت سرویسهای بهداشتی بدون خرابی،عایقکاری سرویس با تکنولوژی نانو،رفع نم و آب بندی زیرزمین و حیاط،چکه کردن سقف حیاط

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

عیب یابی و برطرف کردن بوی سرویس های بهداشتی

دلایل بوی بد و نامطبوع در فضای داخلی سرویسهای بهداشتی؟

چاه توالت و راه های رفع آن:از عمده مسائلی که مردم با آن برخورد دارند و تلاش کرده اند که آن را حل کنند، وجود بوی آزار دهنده فاضلاب در داخل سرویسهای بهداشتی است.این مشگل بعلت فضای کوچک آپارتمان ها بیشتر است.در ابتدا بدانیم که سه نوع بو در ساختمان ها ایجاد می شود؟ 1_بوی نم و رطوبت مصالح به دلیل نفوذ آب و پوسیدن مصالح، مخصوصا آهک، سيمان،آجرهای فسفات دار 2_بوی زنگ زدگی فلزات و چوب 3_بوی زننده فاضلاب

منبع اصلی این نوع بوها چاه اصلی دفع فاضلاب ساختمان می‌باشد و در اثر فعل و انفعالات شیمیایی و مداوم در داخل چاه هاست. این بوها مشابه تخم مرغ و ماهی گندیده و... احساس میشود. و ممکن است موجب مسمومیت،سردرد، آلرژی، اثرات مخرب روی سیستم عصبی و... داشته باشد، لذا بایستی در اولین فرصت نسبت به رفع قطعی و اصولی آنها اقدام نمود.

و بو از مسیر لوله های فاضلاب ساختمانی داخل چاه که،تا سرویسهای بهداشتی هر آپارتمان نصب میشوند،تبادل دارد. معمولا هنگام ساخت و ساز از انواع فیلترها و سیفون ها، جهت پیشگیری و انسداد تبادل مستقیم هوایی از چاه به داخل سرویس ها استفاده می شود. بیشترین بو،ترتیب از توالت های ایرانی، فرنگی، کفشور تخلیه کف، لوله فاضلاب َسینک آشپزخانه و.... نفوذ و بوجود می‌آید.

شترگلویی یا سیفون زیر سنگ ت. ایرانی ،واشر ژله ایی یا بوگیر در ت. فرنگی سیفون فنری زیر روشویی و سینک سیفون توکار کف شورها برای جلوگیری از برگشت بو به فضای داخل هر کدام از موارد فوق نصب می‌شود.

سوال مهم:گاهی اوقات با اینکه سیستم سیفون ها داخل سرویس ها سالم هستند،ولی این بو احساس میشود، چرا؟

جواب:قبلا اشاره شد که منشا بو با سیستم لوله های فاضلاب رابطه مستقیمی دارد و اگر مجموع سیفون و فیلترهای بوگیر سالم باشند. لینک بو احساس شود،به دلیل شکستگی و یا وجود درز در لوله ها و اتصالات فاضلاب است که از آنها بو خارج و نشت میاد.

بوی بد چاه فاضلاب نشان از نشت گاز سمی سولفید هیدروژن به داخل سرویس را دارد. که گاز فاضلاب هم نامیده می شود. که در ادامه روش های خانگی رفع بوی بد فاضلاب توضیح داده شده است.این بو که می تواند حتی دائمی باشد و یا در زمان های مختلفی به مشام افراد برسد، غلظت های مختلفی می تواند داشته باشد از غلیظ گرفته تا رقیق.علت این بوی نامطلوب که از چاه و فاضلاب خارج می شود ریز ارگانیسم‌‌‎های بی‌هوازی موجود در چاه شروع به تجزیه آن می‌کنند و نتیجه‎ی این فرآیند،تولید گازهایی مثل آمونیاک، متان و هیدروژن سولفوره که گازهای سپتیک نامیده می شوند است.این گازها معمولا به ندرت از چاه بالا می‌آیند و بوهای بدی مانند بوی تخم‌مرغ گندیده در محیط سرویس بهداشتی و خانه پخش می شوند. حالا اگر پوششی در کف سنگ توالت قرار داده نشود، این گازهای نامطبوع به سادگی باعث بدبو شدن فضا می‌شوند.

رفع نم حمام و دستشویی بدون تخریب

رفع نم حمام و دستشویی بدون تخریب چیست، چگونه و با چه روش های انجام می‌شود؟به روش و راهکارهای گفته می‌شود که بدون تخریب و برداشتن بخش یا بخش های از کف و دیوار سرویس‌ های بهداشتی منبع و علل ایجاد نم و نشتی بصورت اصولی برطرف می شود و نیازی به تعویض کف و نصب قیرگونی جدید نخواهد بود.برای این خدمات از مواد و ترکیبات ویژه نانوست و آب بندهای پلیمری استفاده می گردد و بصورت تخصصی توسط تکنسین مجرب و با رعایت جزییات فنی اجرا می شود. این مواد عایق که بصورت مایع،خمیری و پودری وجود دارند،که باید از بهترین نوع این مواد عایق رطوبتی استفاده نمود تا کیفیت مناسب بدست آید.در حال حاضر تعداد کمی از کشورها مانند آلمان و بلژیک بهترین برندهای عایق فوری را تولید می کنند.توجه نمایید که بعلت نوع مصالح ساختمانی و ساختار آنها در کشورمانباید این مواد بصورت ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند تا با شرایط فوق،همپوشانی ایده‌آل را داشته باشند.

​​​​ در گذشته جهت عایق کاری و اب بندی بخشهای ساختمان از ترکیبات پایه قیر مانند ایزوگام،قیرگونی،اسفالت و قیرهای اماده استفاده می‌شده و هنگامی که در این عایق ها پوسیدگی ایجاد میشد،باید کف و محدوده مربوطه،جمع و تخریب میشد.که هزینه و زمان بر است.با پیشرفت علوم نانو و پلیمر عایق های بسیار با کیفیتی تولید شده است.تکنولوژی عایق های نانو و پلیمری جایگزین روشهای قدیمی شده و نیاز به زمان زیاد و کنده کاری ندارند.رفع نم و رطوبت فوری با مواد نانو را میتوان جدیدترین و کاربردی ترین راهکارها رفع و تعمیرات عایق کاری با تکنولوژی نانو و نانوسیال دانست.در صورت اجرای اصولی و بکارگیری مواد نانو و نانوسیال اصلی(بدون رقیق کردن و ترکیب با پودرها و رزین ها توسط تکنسین های مجرب،نتیجه حاصل میشود.نتیجه و کیفیت کلیه خدمات عایقکاری و رفع نم با مواد،استفاده از مواد و عایق های اصلی و خارجی میباشد.که میتوان نتیجه نهایی را ضمانت نمود.

کلیدی ترین بخش انجام رفع نم و رطوبت با مواد نانو و نانوسیال،تشخیص دقیق و صحیح عواملایجاد،نوع راهکار و ترکیب مواد و اجرای میباشد.متاسفانه بعضی مراکز و پیمانکاران با ترکیب کردن و مخلوط عایق ها و مواد اصلی با موارد مشابه داخلی و متفرقه،کیفیت و راندمان نهایی انها را ازبین میبرد. و ممکن است باعث ایجاد خسارت بیشتری به محل انجام کار وارد نماید.

نکته مهم در مورد علامت و نحوه شناسایی مواد رفع نم اورجینال؟،عایق های رطوبتی سیال نانو(عایق نفوذگر گرمازا)اصلی دارای بوی خفیف نفت و به رنگ ابی و سیال سیاه رنگ میباشند.که بصورت دو با چند جزیی هستند،جز اول مایع بوده و جز دوم ان بصورت پودر رشته ایی سفید با دانه بندی(مانند نمک) (اب گریز و حجم دهنده)هستند.نکته مهم دیگر،در مرحله رفع نم و عایقکاری نانو،کار بصورت دو یا چند مرحله ای بوده که،باید تمامی مراحل با حساسیت و ممتد انجام گیرد.

لینک منبع:http://www.koshnano.blogfa.com/post/7

عیب یابی نم و رطوبت در ساختمان

مراحل عیب یابی،بررسی و برطرف کردن استاندارد نم و رطوبت در ساختمان:یکی از عوارض و خطرات همیشگی در سازه های مسکونی بعلت وجود و تشکیل رطوبت بوجود آمده و منشا خسارت و مشکلات عدیده ای در کیفیت و راندمان سازه خواهد بود و لازم است فورا و با کمک کارشناسان با آنها مقابله گردد.یاداوری می شود که هیچ دستگاهی برای تشخیص رطوبت و نشتی وجود ندارد(دستگاه تشخیص فقط جهت ترکیدگی لوله های آب گرم و سرد مصرفی کاربرد دارد).رطوبت و نم از سه طریق به ساختمان نفوذ می کند:از داخل سقف های بتنی و کاذب که بعلت نقص و ضعف عایق رطوبتی پشت بام و طبقات مشرف به فضای و با کاربری نادرست از عایق و ایزولاسیون مناسب،عدم شیب بندی و تخلیه نامناسب و جمع شدن و ایستایی آب در سطح بام(مخصوصا کناره های دیدار جان پناه،بندکشی،و محدوده پاکت و ستون ها و پایه ها،هر چند مصالح مختلف قابلیت جذب و مهار مقادیر متفاوتی از آب را دارند،اما اگر از حد نرمال بیشتر شود به سقف پایین و دیوارها نفوذ و در سرتاسر آن پخش و گسترش می یابد.

۲-نفوذ آب فونداسیون و پس ساختمان ویا آب های موجود در خاک و قسمت های کناری و پیرامون ساختمان مذکور،بطور معمول همه ساختمان در معرض نم طبیعی محیط حاشیه و اطراف قرار دارند که ممکن است در اثر تجمع آب داخل خاک که پایین تر از سطح مماس با زمین هستند و در صورت عدم عایق بندی رطوبتی مناسب و یا قیراندود کردن سطوح عمودی و عایق فونداسیون باشد.این مورد بیشتر پارکینگ‌ها،رمپ ها،و طبقات منفی اتفاق می افتند.
۳-نشت و نفوذ آب و نم از طریق نمای خارجی ساختمان،با گذشت زمان فضاهای خلایی در پشت سنگ کاری و نمای ساختمان ایجاد می شود که آب از درزها و شکاف ها به دورن مصالح هدایت و در داخل گچ کاری پخش می شود،این مورد بصورت لکه های زرد رنگ و قهوه ای در قسمت های پایینی دیوارها و لبه های پنجره و تراس ها و ...شکل می گیرد.

۴-نفوذ و نشت آب از طریق شکستگی و ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب در کوتاه مدت بوجود می آید،هرچند ترکیدگی و درصد خسارت در هنگام ترکیدگی لوله های اصلی آب مصرفی بیشتر و سریع تر از فاضلاب هاست،لاکن هر کدوم موجبات خسارت و زبان زیادی بر ساختمان دارند و بهتر است فورا در جهت تعمیر و رفع آنها اقدام نماییم.یک مورد دیگر ضعف و پوسیدگی لایه قیرگونی و عایق رطوبتی سرویس های بهداشتی ،استخر و ... است.جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوار: کم کردن رطوبت اطراف ساختمان (زهکشی )پائین بردن سطح آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از نفوذ آنها به ساختمان با مصالحی که قدرت جذب و نگه داری مقدار آب و رطوبت بالاتری دارند و با عایق کاری با مواد پلیمری آب گریز و ضدآب است،این عایق ها جدیدترین تکنولوژی دنیای مهندسی مواد در ساختمان هاست.علت جذب رطوبت مصالح ساختمانی به میزان تخلخل و وجود درزها و همچنین تماس مستقیم مصالح با آب و یا مصالح مرطوب می باشد که باید میان مصالح و اجزا ساختمانی صفحه ای قرار داد تا از جریان و تشکیل نم جلوگیری نمایند.از گذشته ها تاکنون سعی بر آن شده است دیوارهای ساختمان طوری ساخته شود تا از نفوذ آب ورطوبت به داخل ساختمان جلوگیری شود زیرا نم ورطوبت خسارات جبران ناپذیری را بر ساختمان وارد می کند،بنابرابن همواره سعی شده است که با تکنولوژی های جدید متریال و عایق های مدرنی ساخته شود که هیچکدام از نقایص و عیوب مواد سنتی را نداشته و توانایی و راندمان بسیار بالای در جذب و دفع آب و رطوبت داشته باشند.بطور مثال استحکام بتن مقاوم ضدآب و بتن معمولی ضدآب بوسیله مواد معدنی افزایش می یابد ودر برابر آب نفوذ پذیری کمتر ودر نتیجه دوام بیشتری خواهد داشت...

لینک منبع:http://www.sarpana2000.blogfa.com/post/152

انواع مواد عایق بندی ساختمان

به نام خداوند بخشنده مهربان
انواع و معرفی مشخصات فنی عایق های رطوبتی ساختمان:در یک سازه ساختمانی انواع مختلفی از عایق های سنتی و صنعتی استفاده می شود تا کارکرد و عمر مفید سازه در حد نرمال و استاندارد بوده و آرامش ساکنین حفظ گردد.عایق و عایق کاری رطوبتی از مهمترین و اصلی ترین نوع عایق کاری در ساختمان است و سازه و مصالح را از خطر و خسارت رطوبت و نشتی آب در امان نگه خواهد داشت.از نظر مهندسی عایق کاری ساختمان به چند دسته از نظر شکل و کارایی تقسیم می شوند که شامل عایق های پایه سیمان،پایه قیر و ایزوسیل ها،عایق های اپوکسی،پلیمری و عایق های نانو و نانومایع.در این مطلب به معرفی،نحوه نصب،مشخصات فنی و فیزیکی هر گروه از آن ها خواهیم پرداخت.
عایق‌های رطوبتی پایه سیمانی پلیمری: به دلیل اینکه عایق های سنتی ساختمان نقاط ضعف و معایب ساختاری و فیزیکی زیادی دارند،با گذشت زمان در آنها پوسیدگی و پارگی ایجاد شده و کیفیت خود را از دست داده و باعث نفوذ رطوبت و اب میشوند و خساراتی را بوجود می اورد. محصولات نسل جدید تمامی معایب مذکور را بهبود بخشیده و سیستم آب بندی را مطمئن تر ساخته‌اند. از ویژگی عایق‌های نسل جدید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: اجرای یکپارچه: اجرای آنها به صورت مایع بوده که موجب می‌گردد کل سطح مورد نظر به صورت یکپارچه پوشانده گردد و هیچ درز و همپوشانی روی سطح تشکیل نگردد هم خانواده با بتن: عایق‌های جدید اغلب پایه سیمانی بوده و این موجب می‌گردد پوشش آب بندی اجرا شده با بتن و ملات سیمانی زیرسطحی تشکیل جسم واحد و یکپارچه‌ای بدهد که در سرما و گرما عایق از سطح جدا نگردد. سرعت اجرا: این عایق‌های با قلم مو و اسپری با سرعت بالا اجرا می‌شوند. تمیزی در اجرا: در مقایسه با قیرگونی و ایزوگام و ابزارآلات مورد نیاز برای اجرای آنها نظیر شعله پخش کن، کپسول، رول‌های سنگین و غیره، اجرای عایق‌های نسل جدید به مراتب ساده‌تر بوده و با یک سطل و قلم مو در کمترین زمان اجرا می‌شوند. کارایی عالی برای تعمیرات: قابلیت اجرای آن به صورت مستقیم روی کاشی و سنگ و سطوح مختلف، موجب شده است عایق پایه سیمانی محبوب‌ترین مجریان و پیمانکاران آب بندی باشد.
۲- عایق پایه قیری: پوشش عایق بر پایه قیرهای امولسیون در آب می‌باشد؛ که به قیر سرد نیز شهرت دارد و محصول بروزرسانی شده مشابه قیر و گونی قدیمی می‌باشد. از این محصول در تمامی مکان‌هایی که از قیر و گونی استفاده می‌گردد می‌توان استفاده نمود. مزیت این محصول نسبت به قیر و گونی، ضخامت بسیار پایین آن می‌باشد و تعمیر پذیری بسیار مناسب که در صورت آسیب به راحتی با اجرای یک لایه دیگر، به دلیل چسبندگی بالا و مناسب آن می‌توان اطمینان کامل حاصل نمود.
همچنین این محصول به عنوان پرایمر برای حفاظت بتن در برابر مواد خورنده موجود در خاک و همچنین به عنوان پرایمر و لایه چسباننده قوی زیر ایزوگام قابل اجرا می‌باشد.
۳- عایق‌های رطوبتی نفوذگر: مواد نفوذگر یکی دیگر از محصولات آب بندی جدید و مفید می‌باشند. ذرات میکروفعال نفوذگرها در حضور رطوبت با آهک و سیمان های هیدراته نشده وارد واکنش شده و تولید کریستالهای غیر حلالی می‌نماید که تا عمق شیارهای موئینگی یا ترکهای مویی و کلیه خلل و فرج موجود نفوذ کرده و راه عبور آب را می‌بندد و در عین حال هوا و بخار آب جریان یافته و به بتن اجازه تنفس می‌دهد. از کابرد نفوذگرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: در طبقات منفی و تمامی سطوحی که در معرض فشار منفی آب قرار دارند. تمامی سازه‌های حساس و پراهمیت نظیر استخر، مخازن آب، تصفیه خانه‌ها، سدها، کانال‌های آب و سایر سطوحی که آب بندی بتن در آنها باید در عمق بتن انجام گردد تفاوت عمده نفوذگرها با عایق‌هایی که به صورت سطحی اجرا می‌گردد در این نکته خلاصه می‌شود که نفوذگرها توسط لوله‌های مویینگی در عمق بتن نفوذ می‌کنند. به همین دلیل در صورت وارد شدن آسیب یا ضربه مکانیکی به روی سطح، سیستم آب بندی به مخاطره نمی‌افتد. این در حالی است که در عایق‌های نسل قدیم اگر آسیب فیزیکی به نقطه‌ای از سطح عایق‌کاری وارد گردد، همان نقطه موجب از بین رفتن مقاومت عایقکاری در برابر نفوذ آب می‌گردد.عایق های مایع نانو به دو دسته خمیری تک حزبی و چند حزبی صلب و سیال تقسیم می شوند. که بالاترین کیفیت و کارایی را در ایزولاسیون و آب بندی دارند.

منابع:http://www.sarpana2000.blogfa.com
.[۴] منابع ویرایش ↑ ۱٫۰ ۱٫۱ http://www.civilmaster.ir/fa/articles/22-articles/198-water-stop.html ↑ http://www.civil-it.com

آب بندی تخصصی حیاط با مواد خارجی

به نام خداوند بخشنده و مهربان

حیاط و تراس ها به مرور زمان در معرض خطرات و تنش های زیادی قرار می گیرند که باعث نشست و ایجاد شکاف های در سطح رویه و زیرسازی می گردد و با ادامه روند فضاهای خلایی و مویی که مستعد تجمع و نفوذ آب و رطوبت شکل می گیرد،این روند موجب افزایش سطح درگیری و نم و تغییرات ظاهری و تخریب در سقف و دیوارها را بوجود آورده که بصورت چکه های طولانی مدت و زرد شدن آن ها می گردد.لازم به ذکر است که در حالت اولیه زیر سطح سنگ کاری ‌‌‌‌موزاییک کاری یک لایه قیرگونی یا ایزوگام قرار دارد که تا کند سال از نم زدگی و نشت آب به پایین جلوگیری می نماید.اما در اینده میزان مقاومت و راندمان رطوبتی قیرگونی کاهش و پارگی و سوراخ های در آن شکل می گیرد.

سوال مهم:در زمانی که سقف و دیوارهای طبقات پایین حیاط و تراس یا پشت بام دچار نم و نشتی می شوند،چه باید کرد؟راهکار عمومی شامل برداشتن و جمع آوری کامل مصالح کف و بازسازی کامل و تعویض مصالح است که بعداز کف سازی سیمان و بتن،یک یا چند لایه قیرگونی اجرا می شود،این روش هزینه بسیار بالا و زمان زیادی لازم دارد و همچنین باید نشست اولیه کف بازسازی شده و پایین رفت آن لحاظ گردد.تکنیک های دیگری وجود دارد که بدون نیاز به بازسازی و کنده کاری می توان بصورت مقطعی و یا داعمی عملیات آب بندی و عایق کاری را انجام داد.لین روش ها با متریال و عایق های سطح بالای نانو،نانو مایع و پلیمرعای ترکیبی خارجی انجام می شود.

گروه ساختمانی شهرسازان با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی و اکیپ کارآزموده،خدمات و کارهای مشتریان را به بهترین شکل اجرا می کنیم.خدمات انجام شده از 20 تا 48 ماه بصورت کتبی ضمانت می شود و در صورت نیاز به کارهای مجدد،هیچ گونه هزینه جدیدی دریافت نخواهد شد.ما به پشتوانه تخصص،اکیپ با تجربه و نظارت و پشتیبانی مستمر از نتیجه و راندمان کارهای انجام شده مطمئن هستیم و شما کارفرمایان محترم بدون نگرانی،خدمات رو به تیم شهرسازان بسپارید و یک بار برای همیشه مشکلات ساختمانی و فنی را برطرف نمایید.مواد و عایق های آلمانی و فرانسوی با برترین تکنولوژی ای امکان را مهیا می کند که کلیه سطوح حیاط،تراس،پارکینگ،نمای ساختمان،رمپ پارکینگ،پشت بام و ...با کمترین تخریب و بدون تخریب اجرا خواهیم کرد.

بهترین و برترین کیفیت آب بندی و عایق کردن حیاط های ساختمانی و سایر سطوح مشابه به روش استاندارد و بدون نیاز به کنده کاری با مصالح ضدآب و پلیمری انجام می‌شود.این نسل از عایق ها با برخورداری از خاصیت الاستیکی و انعطاف و همچنین آب گریزی،قابلیت پوشش و بستن کلیه خلا و شکاف های زیر سطوح خارجی حیاط و ...دارد.که بعداز خشک شدن و بخاطر حالت الاستیکی،فشار و تنش های حاصل از تردد و وزن مصالح و همچنین نشست ساختمان،برا آن تأثیری ندارد نخواهد داشت و تا سال ها ماندگاری و ثبات اولیه را حفظ خواهد کرد.ایت عایق ها توسط متخصص عمرانی مورد تایید هستند ولی سازندگان بعلت گران بودن و یا عدم توانایی و تخصص تیم اجرایی،از آن صرف‌نظر کرده و از عایق ها و چسب های سنتی و ارزان تر استفاده می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه ساختمانی شهرسازان تماس بگیرید.

02188413238-09308892093-09104961562

لینک کمکی: http://www.shahrsazaan.blogfa.com

https://kh-110.blogsky.com

نم زدایی داخل ساختمان

رفع نم و رطوبت ساختمان یکی از پیچیده ترین و شایع ترین مشکلاتی است که همواره تمامی بناهای قدیمی و نو ساز را تهدید می کند. این معضل می تواند علاوه بر وارد کردن خسارت به بنا و لوازم منزل، زمینه ساز بیماری های حاد تنفسی و استخوانی باشد.علی رغم حساس بودن موضوع اکثر افراد در مواقعی که اشکال مختلفی از نم و رطوبت را در مناطق مختلفی از خانه مشاهده می کنند کاملا بی توجه از کنار آن گذر می کنند. همین بی توجهی به تشکیل نم و رطوبت ساختمان می تواند در روزهای آینده خسارتهای سنگین مالی و جانی برای تمامی ساکنین به همراه داشته باشد.

رفع نم و رطوبت با دستگاه می توانید یکی از بهترین و سریع ترین روش هایی است که در پیدا کردن محدوده نشتی و ترکیدگی بسیار کارآمد و قابل اعتماد است. در گذشته کشف این مناطق به شیوه سنتی انجام میشد به صورتی که با کنده کاری های متعدد اقدام به رفع نم و رطوبت ساختمان می کردند.

این روش معایب بسیاری داشت از جمله زمان بر بودن، وارد کردن خسارتهای بیشمار، صرف هزینه های سنگین که در اکثر موارد نقاط کنده شده با محل نشتی مغایرت داشتند. به همین دلیل کارشناسان به فکر استفاده از ابزارآلاتی بودند که بتواند بدون کنده کاری محل مورد نظر را پیدا کند.

نشت یابی لوله با دستگاه متفاوتی انجام می گیرد. این وسایل با توجه به نوع عملکردی که از آن انتظار دارند در انواع نشت یاب اکوستیک، اکوستیک عقربه ای در دو نوع صوتی و حرارتی ساخته می شوند. نکته حائز اهمیت این است که رفع نم و رطوبت بدون تخریب انجام میشود. با این روش شما دیگر هیچ نگرانی از تخریب ساختمان ندارید و می توانید با خیال راحت مشکل خود را به سرویس کار با تجربه بسپارید.نتیجه گیری:با توجه به موارد کلی که در این مطلب به آن اشاره شد وجود نم و رطوبت به صورت پراکنده و یا گسترده در یک ساختمان می تواند علاوه بر ایجاد ناراحتی هزینه های سنگین مالی و بعضا جانی را هم به همراه داشته باشد. سعی کنید شما جز افراد سهل انگار و بیخیال نباشید و با مشاهده کوجکترین آثاری از تشکیل رطوبت به دنبال دلیل و بر طرف کردن آن باشید.

چگونه منشا نم دیوار را پیدا کنیم

بنام خداوند بخشنده و روزی دهنده

نحوه شناسایی رطوبت روی دیوارهای ساختمان:اولین نشانه‌ی محسوس وجود رطوبت در دیوارها پیدایش لکه‌ها یا رگه‌ های نم روی دیوار است. بسیاری از این لکه‌های تیره می‌توانند از رنگ قهوه‌ای تا زرد تیره متغیر باشند که اغلب نشان دهنده‌ی وجود نم هستند. علائم دیگر دیوار آسیب دیده در اثر رطوبت می‌توانند شامل جدا شدن لایه‌های رنگ، تغییر رنگ، فاسد شدن، ترک خوردن و آویزان شدن نوارهای دیوار خشک باشند. این لکه‌های رطوبت می‌توانند ناشی از وجود مصالحی در دیوار خشک و آبشویی گچ به سطح باشد. در صورت عدم کنترل آن، لکه‌های بد منظر بوی ناخوشایندی نیز ایجاد خواهند کرد.

حل مشکل:اولین مرحله در کنترل و اصلاح رطوبت در دیوارها بررسی بصری تمام دیوارها به منظور ارزیابی مقدار دقیق آسیب ناشی از آب می‌باشد. از آنجایی که میزان قابل قبول رطوبت بسته به نوع مصالح دیوار متغیر است، استفاده از یک رطوبت سنج دیوار می‌تواند کمک کند. این وسیله به منظور انجام بازرسی کامل‌تر از میزان رطوبت و تعیین گستردگی آسیب طراحی شده است.مرحله بعدی شامل تعیین علت آسیب ناشی از آب و شروع تعمیرات مناسب است بطوری که آسیب به سایر نواحی انتقال پیدا نکند. از آنجایی که مصالح ساختمانی سطوح مختلفی از رطوبت را جذب می‌کنند، مقدار رطوبت دیوار که توسط رطوبت‌سنج مشخص شده است می‌تواند به تعیین میزان اشباع در دیوارها کمک کند. هرچند شناسایی دلیل رطوبت قبل از تلاش برای انجام تعمیرات ضروری است.

انواع رطوبت در دیوارها:لکه‌های رطوبت در پایین دیوارها،هنگامی که شواهدی از وجود رطوبت بصورت حباب‌های رنگ، لکه‌های رطوبت، رسوبات پودری، یا ریختن گچ‌ها در سطوح نزدیک به زمین دیوار مشاهده شود، علت آن اغلب افزایش میزان رطوبت است. این وضعیت بطور کلی در دیوارهای بنایی به علت عدم وجود یا خراب شدن بخش‌های ضد رطوبت ظاهر می‌شود. سایر عوامل موثر ممکن است اختلال در تهویه زیر کف یا زهکشی ضعیف باشند.برای اصلاح این مشکل توصیه می‌شود که زهکشی محل برای اطمینان از اینکه شیب زمین اطراف به طرف بیرون از ساختمان است اصلاح شود. همچنین مطمئن شدن از اینکه فضای کافی در زیر کف ساختمان وجود دارد تا از شکل‌گیری رطوبت در خاک زیر آن جلوگیری شود و بتواند از دریچه‌های دیوار در زیر کف خارج شود، مهم است.

این نوع مشکلات مربوط به رطوبت زمانی رخ می‌دهند که هوای مملو از رطوبت در داخل ساختمان جمع می‌شود. دلیل اصلی آن تهویه ضعیف و درزگیری بیش از حد ساختمان است. برای تعیین اینکه آیا میعان مشکلی ایجاد کرده است، سطح بیرونی دیوار آسیب دیده را با یک بخاری فن خشک کنید و سپس این ناحیه را محکم با مقداری فویل آشپزخانه نوار بکشید. اگر سطح فویل بعد از ۲۴ ساعت مجدداً مرطوب شد، در این صورت مشکل می‌تواند میعان باشد.برای حل این مشکل، دریچه‌ها یا فن‌ها را در نواحی مستعد تجمع رطوبت مانند آشپزخانه،‌ حمام و توالت تنظیم کنید تا هوای مرطوب قبل از اینکه تبدیل به مشکلی در داخل خانه شود بیرون برود. همچنین از استفاده از دستگاه تولید کننده رطوبت اجتناب کنید تا این مشکل به حداقل برسد.

لکه‌های رطوبت در تمام سطح دیوار:لکه‌های نم در تمام سطح دیوارها اغلب در نتیجه‌ی نفوذ رطوبت رخ می‌دهد که در اثر آن رطوبت از بیرون از طریق ترک‌ها و فضاهای دیگر به داخل دیوار آجری نفوذ پیدا می‌کند. این رطوبت اغلب ممکن است در اطراف درب‌ها و پنجره‌ها مشاهده شود و می‌تواند ناشی از ورود آب باران از طریق فضاهای اطراف چارچوب‌ها باشد. لکه‌های رطوبت در زیر یک بازشدگی می‌توانند به علت عدم وجود یک شیار در طاقچه‌ی بیرونی باشند در حالی که سایر این لکه‌ها ممکن است در اثر نقص در آجرکاری ایجاد شوند.برای جلوگیری از این مشکل از دیوارهای خارجی و رنگ روی آنها نگهداری کنید و هر گونه فضای خالی در اطراف چارچوب درب‌ها و پنجره‌ها را درزبندی کنید تا یک مانع محکم در برابر رطوبت ایجاد شود. تمیز کردن یا اصلاح شیارهای زیر پنجره‌ها نیز می‌تواند به حداقل رساندن این مشکل کمک کند.

بررسی ویژگی های عایق رطوبتی مایع:عایق رطوبتی ساختمان نقش بسیار مهمی را در سازه ، خانه و ساختمان شما ایفا می‌کند می‌توان گفت که عایق رطوبتی یکی از مهمترین قسمت ها در ساختمان به حساب می آید که باعث جلوگیری از نفوذ و نشت روطوبت و باران به درون ساختمان می باشد زیرا نشت باران و رطوبت به داخل ساختمان تاثیرات جبران ناپذیری دارد همچنین عایق رطوبتی مایع نیز دارای نقش بسیار مهمی در ساختمان می‌باشد در ادامه مقاله در مورد عایق رطوبتی مایع و کاربرد های آن صحبت خواهیم کرد.

تماس و مشاوره آنلاین با کارشناسان:02188413238-09308892093-09104961562

عایقکاری سرویس با تکنولوژی نانو

عایق کاری و ضدآب سازی سرویس های بهداشتی با تکنولوژی نانو،شامل قطع و پیشگیری از نفوذ آب و ایجاد رطوبت از کف و دیوارهای سرویس‌های بهداشتی نظیر حمام و دستشویی و ایزولاسیون لوله کشی های فاضلاب و اتصالات آن‌ها بدون کنده کاری و با استفاده از متریال و عایق های با تکنولوژی برتر نانو است،عایق های استاندارد و با کیفیت نانو در کشورهای آلمان و بلژیک و کره جنوبی تولید می شوند که نتیجه و کارایی با این مواد،قابل ضمانت کتبی از 15 تا 36 ماه می باشد.این مواد در انواع مختلف با کاربرد منحصر بفردی تولید شده اند که انتخاب نوع عایق و یا تهیه ترکیبی از چند نمونه از آنها به تشخیص مهندس و تکنسین مجرب و بعداز بازدید و بررسی کار امکان پذیر است.توجه نمایید که انواع عایق تولید شده در داخل کشور قابل مقایسه با انواع خارجی نمی باشند،لذا بهتر است که از نظر کارشناسان بهره گیری تا در اینده با مشکلات دیگری مواجهه نشوید. 02188413238-09308892093-09104961562 (مهندس گنجی،مهندس مرادی )

عایق کاری و آب بندی سرویس های بهداشتی از اهمیت بالایی در ساختمان برخوردار می باشد،زیرا بیشترین مصرف و قرارگیری آب در داخل آنها بوده و بطور مداوم در معرض انواع خرابی ها می باشند.لذا باید مبحث عایق کاری با حساسیت بالایی انجام شود.عایق کاری باید سالیان متمادی کیفیت و کارایی خود را حفظ کرده و از نشت و نفوذ هرگونه آب و رطوبت به قسمت های دیگر پیشگیری کند.هر چند استفاده از علوم جدید عایق کاری رطوبتی در کشورمان استفاده چندانی نمی شود،اما در کشورهای پیشرفته از این تکنولوژی در وفور در ساختمان ها بکار می رود. عایق کاری با تکنولوژی نانو در سرویس های بهداشتی در مواقع نم دادن و نشتی آب از کف و لوله ها کاربرد گسترده ترس دارد،چون این مواد استحکام و نفوذناپذی زیادی در برابر نم و رطوبت داشته و به آسانی از سطح مورد نظر جدا نمی شود و حالت آب بندی مورد نظر را تا چندین سال حفظ می کنند.این مواد قابلیت نفوذ در درزها و شکاف های بسیار کوچک را داشته و می توانند کلیه خلل و فرج زیر کف سازی پوشش دهند.یعنی میتوان نشست و خلأ های سطوح زیرین سرامیک ها و سنگ های کف و نما را با تزریق این مواد بصورت کامل پر و آب بندی کرد.از مهم ترین مزایای عایق کاری با تکنیک های نانو،عدم تاثیر پذیری و تنش در اثر فشار و تنش ساختمان با گذشت زمان،عدم وجود ترکیبات شیمیایی و اسیدی در فرمولاسیون آنها،دوام و پوشش فوق العاده و مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و نفوذ آب و... می باشد که این روش ها را بسیار کارساز و بهینه نموده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کار با ضمانت نامه کتبی با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

02188413238-09308892093-09104961562


.

رفع نم و رطوبت داخل کمد دیواری

بنام خدا

بطور کلی نم و رطوبت،شوره و خیس شدن دیوارهای داخلی کمد دیواری به سه علت صورت می گیرد که

اختلاف دمایی بین محیط بیرونی و محیط درونی کمد دیواری از مهمترین علل آن می‌باشد.

نوع ساختار. کیفیت مصالح بکار رفته در پیرامون کمد دیواری از دیگر عوامل تاثیر گذار بر این مورد است.

برای رفع نم و خیسی داخل کمد باید از دو مرحله عایق کاری رطوبتی و عایق کاری ایزوله آیی اجرا شود.

عایق کاری باید انتقال و تبادل دمایی بیرون و درون کمد دیواری را متوقف نماید. برای این منظور روش های قدیمی تر و راهکارهای

مدرنی وجود دارد که میتوان با کمترین خطر و ریسک به هدف خود رسید و از دردسرهای داخل کمد دیواری ممانعت کرد.

بکارگیری از انواع عایق ها و مواد عایق کاری در گروه های نانو و تانوسیال،پلیمری،الاستومتری و عایق های پایه

سیمان بکار برد.مکانیسم اجرا و نحوه اجرا در کنار کیفیت اصلی عایق ها و مواد بکار رفته در کنار تخصص تیم

مجری کار در نتیجه نهایی بسیار مهم و ضروری است.

برای مشاوره و اطلاعات تکمیلی با متخصصین شهرسازان تماس بگیرید.

02188413238

09308892093





آب بندی و عایقکاری حیاط

بنام خداوند بخشنده و مهربان(بروزرسانی و تکمیل در مهرماه 1401)حیاط و فضای روباز ساختمان ها بعلت قرارگیری در معرض مستقیم ‌اب باران و برف، شستشو،شرایط محیطی و اختلاف دما از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید در نگهداری و سرویس آن ها اقدام کنیم.سطوح حیاط،رمپ ها،پارکینگ ها،تراس ها دارای ساختار مشابهی هستند.،در هنگام عایق کاری و تعمیرات مرتبط باید محدوده مورد نظر به لحاظ ساختار،وزن سازه،نوع ساخت و اجرا،فرایند شیب بندی و عایق کاری رطوبتی کف و بندکشی مابین سنگ یا موزاییک ها و همچنین لوله کشی فاضلاب تخلیه آب و فاضلاب تحلیل شوند چون که هر مولفه از موارد ذکر شده مهم و تاثیر منحصر بفردی در مقاومت و راندمان و شکل اجرا و نگهداری سطوح خواهند داشت. هر نوع اجرا و تعمیرات و یا انتخاب مواد آب بندی در انها با سرویس های بهداشتی،پشت بام،روف گاردن ها و رمپ متفاوت است. حیاط ها بعلت وسعت و مساحت بالا و نوع بتن کار شده دارای وزن بالای سازه بتنی و متعلقات دیگر هستند و این سطوح بصورت مداوم بر روی هم فشار وارد کرده و نشست آنها بیشتر و تاثیر آنها در ایجاد خرابی و افت کیفیت مصالح بالاتر خواهد رفت.

مورد دیگر،نوع شیب بندی محدوده حیاط است که در مقایسه با پشت بام و سرویس‌های بهداشتی مساحت بازاری داشته و در نتیجه میران آب و جریان آن روی سطح حیاط ها بیشتر بوده و ،تعداد کمتری خروجی فاضلاب نصب می‌شود.به همین علت لوله کشی و شیب بندی زیرسازی و روسازی طوری محاسبه و اجرا شود که کمترین مشکلی از نظر ایستایی آب ،تشکیل و تجمع رطوبت و تخلیه با سرعت نرمال صورت گیرد.تا آب باران و برف در زمان کمترین زمان تخلیه شود. مورد دیگر مشگل برگشت اب از زیرسازی به سمت بیرون و نفوذ به مصالح حیاط و کف سازی های اصلی است(یعنی اینکه آبی که از درزها و اختلاف دما در سطوح زیرین تشکیل می شود به سمت فاضلاب هدایت نشده و در فاضلاب تخلیه نم گردد و در عوض در سطوح پایین تر مانده و به زیر عایق قیرگونی یا ایزوگام نفوذ خواهد کرد) ،زیرا هرگونه مشگل برگشت آب پر زمان بارش های طولانی مدت و برف یا یخبندان منتج به برگردان آب در کف سازی می‌شود و به صورت نم و چکه در قسمت های مختلف سقف و از یک تا چند روز چکه و نم بدهد.

گرفتگی و ایراد در لوله های تخلیه فاضلاب های کف حیاط،اتصال کف به دیوار و عمر بالای سازه از دیگر مواردی که در حیاط های کوچک و بزرگ اتفاق می افتاد و باید توسط متخصصین مجرب مورد بررسی و برطرف شوند. شایان ذکر است که هر گونه اقدامات غیر مجاز و توسط افراد خیر حرفه‌ای باعث افزایش خطر و آسیب در آینده میشود و هزینه تعمیرات و عایق کاری حیاط و ...را بالا می برد.هرچند حیاط و مساحت های همکف دارای کمترین میزان نفوذ آب و رطوبت می‌باشند،لاکن باید از نظر میزان تبادل کف با نم و رطوبت طبیعی طبیعی زمین توجه نمود و همواره کیفیت آن را بهبود داد. حیاط و و فضاهای زیرزمینی بیشترین درصد تاثیر از نظر وجود نم و رطوبت زمین طبیعی هستند. سطوح بالای رمپ ها و تراس ها در رتبه بالاتری از نظر تبادل با محیط پیرامون هستند. آب بندی و درزگیری سطحی حیاط ها به چهار روش انجام می شود؟ الف-قیرگونی و ایزوگام کف حیاط و تراس ها،این روش برای سطح خارجی حیاط ها و ...مفید نیست زیرا نمای ظاهری را ازبین برده و منظره ای جالب را ایجاد نمی کند،مگر اینکه روی قیرگونی یا ایزوگام را سنگ کاری یا موزاییک کرد.اما این روش بعلت سنگینی و وزن بالای مصالح ساختمانی استاندارد نمیباشد و در آینده زیانبار وخسارت زیادی را به سازه اصلی وارد خواهد نمود.

ب-درزگیری و آب بندی با مواد. نانو و نانوسیال؛این مواد با قابلیت نفوذ فوق العاده و حالت آب گریزی بسیار مهم و کاربردی می باشند،این مواد با تکنولوژی نانو تولید شده و قابلیت نفوذ در کوچک ترین منافذ و درزهای غیر قابل دسترس را دارند و بعداز فیکس و خشک شدن متریال،سطوح بالا و زیرین را بهم متصل و فیکس می کند و در صورت نشست و گذشت زمان جدا و یا باز نخواهند شد.ابن عایق کاری خطر و خرابی های سایر روش ها را نداشته و کمترین ریسک و بالاترین راندمان را ایجاد خواهد نمود.این در صورتی است که از متریال مناسب و با کیفیت خارجی و ترکیبات مکمل صحیح استفاده گردد و عملیات توسط تیم مجرب و ماهر اجرا شود.

پ-عایق کاری با مواد اپوکسی و رزین ها،انواع این مواد دارای عمر ثابت و مشخصی بوده و لازم است که بصورت دوره آیی مورد رسیدگی قرار گرفته و در صورت نیاز ترمیم و تکرار شوند،چون که انواع متفاوتی از اپوکسی ها در دسترس است باید دقت و حساسیت لازم توسط مجری کار در نظر گرفته شود.

-ث-ایزولاسیون و عایق کاری با مواد پلیمری ترکیبی،یکی از بهترین مواد و تکنیک های عایق کاری و ضدآب سازی ،بکارگیری مواد ترکیبی پلیمری است و علاوه بر سطوح رویه و بخش های روکار قابلیت نفوذ و کاور کردن سطوح زیرین و قسمت های زیر سنگ کاری و ...را داشته و از مقاومت و استحکام فوق العاده ای برخوردار هستند.نکته مهم تهیه مواد اورجینال و متناسب با محدوده و نوع محل و عایق کاری است.

جهت مشاوره و راهنمایی با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:02188413238_09104961562_09308892093

شرکت ساختمانی شهرسازان

123